Brain Gym® 1.05 Dubbele Doedels
Deze workshop is een cursus die ontstaan is uit één enkel Brain Gym oefening: de Dubbele Doedel. Het is DE oefening voor het ontwikkelen van de LATERALITEIT.
De Lateraliteit is de lichaamsdimensie die ons lichaam opdeelt in een linker- en rechterzijde. Deze dimensie zou ideaal ontwikkeld moeten zijn in het kind om te leren lezen en schrijven. Dit is echter vaak niet het geval bij kinderen van 5, 6, 7 jaar. We verlangen echter wel dat ze op die leeftijd gaan leren lezen en schrijven…
Met de Dubbele Doedel verkennen we de ontwikkeling van de pengreep en homologe bewegingen. De Dubbele Doedel stimuleert Whole Brain Learning en helpt ons bevrijden van beperkende dominantieschema’s. We gaan onze talenten (=oog/handdominanties of voorkeuren) meer waarderen en beter laten ondersteunen door de andere zijde (=niet-dominante zijde).
Brain Gym 1.05, Dubbele Doedel Workshop staat open voor iedereen.
De leerdoelen van Brain Gym 1.05 zijn:
- het verkennen van de ontwikkeling van de pengreep
- aanleren of herhalen van de PACE: een set van 4 oefeningen als fysieke voorbereiding op een leerproces
- aanleren van de Dubbele Doedels + 5 nieuwe Brain Gym oefeningen, gerelateerd aan de Dubbele Doedel
- aanleren van 3 bewegingen uit de Vision Circles (Vision Gym) die de Dubbele Doedel ondersteunen
- het zelf verkennen van de Dubbele Doedel beweging met materiaal (vetkrijtjes, kleurpotloden, verf, stiften, aquarel, houtskool)
Na afloop van Brain Gym® 1.05 kan je de in totaal 13 extra bewegingen toepassen en gebruiken voor jezelf en in een (klas)groep, of in individuele begeleiding.
Na het afronden van de cursus ontvang je een erkend certificaat van Brain Gym® International. www.baingym.org. De cursus is recertificerend voor Brain Gym Instructeurs voor 8 kredietpunten.
Educatieve Kinesiologie – Brain Gym® is een methode ontwikkeld door Paul en Gail Dennison – www.heartsatplay.com.
Agenda Brain Gym® 1.05 Dubbele Doedels
Zijn er geen modules gepland? Neem contact op met een van onderstaande trainers voor meer informatie.