Vakdag F: evaluatie van praktijkervaringen
Vakdagen zijn vakinhoudelijke praktijkdagen of supervisiedagen die op het vak kinesiologie zijn gericht en die helpen bij een goede en vakkundige praktijkvoering. Deze vakdagen lopen als een `rode draad` door de opleiding heen.
De vakdagen zijn daarom samengevoegd onder het hoofdstuk vakinhoudelijke supervisie. Op deze manier wordt de student op een bijzondere manier en stap voor stap begeleid in het vak Kinesiologie. Er is een volgorde aangebracht en deze volgorde wordt ook door het jaar heen zo aangeboden.
Vakdag F is de zesde vakdag en wordt idealiter gevolgd door derde-jaars studenten.
Ervaringen uit de eigen praktijk worden teruggekoppeld met de groep waarbij er een vakinhoudelijke en persoonlijke evaluatie plaatsvindt. Door elkaars ervaringen uit te wisselen en evalueren krijg je meerder manieren van kijken op hoe je met bepaalde situaties kunt omgaan. Waar loop je weleens in vast? Met welke soort klachten kom je niet vooruit? Met wat voor soort klant heb je moeite?
De leerdoelen van vakdag F zijn:
- signaleren bij jezelf waar je vastloopt in je praktijk
- het zien van andere opties om hiermee om te gaan
Na afloop van Vakdag F heb je geleerd hoe anderen omgaan met de moeilijkheden die ze zelf in hun praktijk tegenkomen.
Aantal uren: 8
Verplichte vooropleiding: Vakdag E: Balans met video
Vervolg: Afstudeervijfdaagse